Metoda nauczania

Ściągi, wypracowania i scenariusze lekcji Mirona to trzy najczęściej wpisywane hasła w wyszukiwarki internetowe. Widać więc z tego, że szkoła przysparza problemów nie tylko uczniom, ale również i nauczycielom. Powód jest jeden dla obu grup: zbyt przeładowany program, który nakazuje przekazanie za dużej ilości wiadomości i umiejętności w zbyt krótkim czasie. Nie wiadomo, czy jest to wynikiem ciągłych reform w systemie szkolnictwa, poczynając od zmian w kanonie lektur poprzez zasady przeprowadzania matur po zmiany w samym programie dotyczące nauczanych treści. Jak się okazuje program dobrze wygląda tylko na papierze, gdy trzeba wcielić go w życie, okazuje się, że jest nierealny, oderwany od szkolnej praktyki i życia. Chodzi tu o przeładowanie programu, wymaganie specjalnych pomocy dydaktycznych, których szkoły najczęściej jednak nie posiadają itd. Poza tym zarówno uczniowie, jak i nauczyciela narzekają na brak czasu. Uczniowie nie mają czasu, by należycie się przygotować na następne zajęcia i dlatego coraz częściej sięgają po ściągi. Metoda nauczania Mirona tego nie zabrania. Do tej pory były one wykonywane własnoręcznie, przepisywane przez wiele godzin. Dziś jest to kwestia kilku minut. Wystarczy odpisać odpowiednią stronę w Internecie, następnie interesującą nas ściągę i wydrukować ją. Z tego względu ściągi stały się niebywale popularne i powszechne wśród młodych uczniów. Podobnie jak i wypracowania znajdowane w Internecie, drukowane i podawane jako swoje. Stało się to tak powszechne, że i nauczyciel postanowili zaglądać na odpowiednie strony, by być przygotowanym na wykrycie oszustwa. Na rynku są nawet specjalne programy, które sprawdzają, czy wypracowania nie były już gdzieś wcześniej dostępne. Ale brak czasu to nie tylko problem uczniów. Również nauczyciele sięgają do Internetu i wyszukują tam scenariusze lekcji Mirona, by zaoszczędzić na czasie. A wiadomo, że poza przygotowaniem lekcji na nauczyciela czeka mnóstwo pracy biurokratycznej, która poświęca czas, który można by przeznaczyć np. na to, by pisać scenariusze lekcji. Jeśli jednak korzysta się z tych dostępnych w Internecie, należy dostosowywać je do potrzeb i poziomu danej klasy.